5 مورد از مهمترین معایب خودروی تویوتا پرادو
نوشته شده توسط : مهرسا

شرکت خودروسازی تویوتا به عنوان یکی از بزرگترین و با ارزش ترین شرکت های خودروسازی شناخته می شود. این شرکت به لطف محصولات منحصر به فرد خود توانسته جایگاه ارزشمندی در عرصه بین المللی کسب کند. یکی از محصولات شرکت تویوتا مدل تویوتا پرادو می باشد.

تویوتا پرادو از سال 1384 تا 1389 وارد ایران شد و در واقع تنها مدل های ذکر شده به صورت رسمی وارد ایران شدند. مدل های دیگر به صورت غیر رسمی وارد ایران شده اند. شرکت تویوتا خودروهای پرادو را در نسخه های مختلف از جمله پرادو دو در، چهار در و شش در در ایران عرضه کرد. همچنین تفاوت های فنی بین نسخه های وارداتی وجود دارد.

امروزه مجموعه های زیادی مانند تعمیرگاه های تک گیربکس در سراسر ایران به شما کمک می کنند تا در خرید خودروهای مختلف از جمله پرادو موفق شوید. یکی از مشکلاتی که چنین مراکزی بیان می کنند، کاستی های تویوتا پرادو است. یکی از معایب اصلی آن هزینه بسیار بالای تعمیر گیربکس اتوماتیک است. ایرادات تویوتا پرادو موضوع بسیار مهمی است که خریدار باید اطلاعات زیادی در مورد آن داشته باشد. در این شرایط خریدار می تواند خودروی مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب کند.

مهمترین معایب تویوتا پرادو

به طور کلی، خودروی تویوتا پرادو به عنوان یکی از محبوب ترین خودروها در کل جهان شناخته می شود. مواردی که قصد داریم به آنها بپردازیم از جمله ایرادات جزئی این خودرو هستند که شاید برای بسیاری از افراد اهمیتی نداشته باشد.

1- مصرف سوخت بالا در نسخه های چهار سیلندر

یکی از مسائل مهمی که در بررسی تویوتا پرادو با آن آشنا خواهید شد مصرف سوخت بالای این خودرو است. این نسخه از تویوتا پرادو حجم موتور کمتری دارد و همین موضوع باعث شد تا شاهد مصرف سوخت ترکیبی 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر باشیم. توجه داشته باشید که مصرف سوخت بالای این خودرو برای کشورهایی که قیمت سوخت (بنزین) بالایی دارند بسیار مهم خواهد بود.

2- هزینه بالای تعمیر گیربکس 

برخی از خودروهای پرادو از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند. کنترل گیربکس های اتوماتیک راحت تر از گیربکس های دستی است، اما از آنها پیچیده تر هستند. بنابراین تعمیر گیربکس تویوتا در مقایسه با گیربکس های دستی بسیار سخت و دشوار بوده و هزینه های بسیار بالایی دارد که یکی از معایب اصلی این خودروها می باشد. همچنین زمانی که گیربکس این خودروها خراب می شود باید به دنبال تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک باشید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را داشته باشد. یکی از مراکز حرفه ای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای تویوتا پرادو، تعمیرگاه تخصصی تک گیربکس می باشد.

3- مشخصات نامشخص معایب تویوتا پرادو

یکی از ایرادات خودرو تویوتا پرادو که ناشی از واردات این خودرو از شرکت های مختلف در ایران است، نبود یا امکانات بیشتر این خودروها است. به طور کلی اطلاعات دقیقی از آپشن های این خودرو وجود ندارد. شرکت های سفارش دهنده نیز سعی کرده اند همیشه نسخه های ارزان و اولیه را سفارش دهند. به همین دلیل در برخی از نسخه های تویوتا پرادو شاهد آپشن های متفاوتی هستیم. این یک مشکل است، در حالی که بسیاری از نسخه های پرادو این گزینه ها را ندارند. به عنوان مثال مانیتور برخی از این خودروها توسط شرکت های چینی طراحی شده است. بنابراین می توان این مشکل را یکی از معایب تویوتا پرادو نیز دانست. توجه داشته باشید که با توجه به نبود خودروهای صفر کیلومتر پرادو در بازارهای ایران، ممکن است با این موضوع به مشکل بخورید.

4- فرمان پذیری نامناسب

یکی دیگر از ایرادات پرادو که با تمامی SUV ها همراه است، فرمان پذیری پایین این خودروها است. البته به خاطر داشته باشید که تمامی خودروهای SUV به دلیل فاصله بالاتر از سطح زمین تا حدودی کنترل را به راننده می دهند. البته دید راننده در این دسته از خودروها بسیار بهتر است. لازم به ذکر است که این مشکل در نسخه های پرادو دو در بیشتر به چشم می خورد. این در حالی است که در نسخه های چهار در، فرمان کم از کاستی های تویوتا پرادو نیست و بسیاری از افراد متوجه آن نخواهند شد.

5- شتاب نسبتا ضعیف برخی از نسخه ها

یکی دیگر از ایرادات تویوتا پرادو که در برخی از نسخه های آن وجود دارد، شتاب نسبتا ضعیف این خودرو نسبت به رقبای خود است. البته شتاب ضعیف فقط مربوط به نسخه چهار سیلندر است. زیرا با تهیه نسخه های شش سیلندر این خودرو می توانید شتاب فوق العاده ای را با تویوتا پرادو تجربه کنید. بنابراین شتاب ضعیف در تمامی نسخه های این خودرو صدق نمی کند.

سخن پایانی

همانطور که می بینید معایب تویوتا پرادو زیاد نیست و با خرید برخی از نسخه های آن قابل اصلاح است. با این حال، برخی از معایب ذکر شده تنها برای آن دسته از افرادی که بسیار حساس و گزنده هستند مهم است. اما پیشنهاد ما به شما خرید این خودرو با در نظر گرفتن موارد ذکر شده است تا خریدی خوب و مناسب را تجربه کنید. لازم به ذکر است مجموعه های مختلفی در خرید این خودرو به شما کمک خواهند کرد که از جمله آنها می توان به یک تعمیرگاه تگ گیربکس اشاره کرد.

منبع: مثلث آنلاین





:: برچسب‌ها: معایب پرادو , معایب تویوتا پرادو؟ ایرادات پرادو ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: